Google Translator

Παρασκευή, 4 Νοεμβρίου 2011

10 tips για να τρώτε υγιεινά κάνοντας οικονομία

Ζούμε σε μια εποχή που οι περισσότεροι, λίγο ή πολύ, δυσκολεύονται με τα οικονομικά τους. Δείτε 12 συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να φάτε υγιεινά και ταυτόχρονα να μη ξοδέψετε και πολλά χρήματα.
  • 1. Κάντε ένα πλάνο
Σχεδιάστε τα γεύματα και τα σνακ σας σύμφωνα με τον προϋπολογισμό σας. Πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ έχοντας έναν κατάλογο με τα φαγητά που σκοπεύετε να φτιάξετε την εβδομάδα που έρχεται κι έτσι θα εξοικονομήσετε χρήματα, αγοράζοντας μόνο ό,τι χρειάζεστε και περιορίζοντας επιπόλαιες αγορές.
  • 2. Αγοράστε έξυπνα
Πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ όταν δεν πεινάτε και όταν δεν βιάζεστε. Μείνετε μακριά από διαδρόμους που δεν περιέχουν προϊόντα που είναι στη λίστα σας έτσι ώστε να μην μπείτε στον πειρασμό να αγοράσετε κάτι περιττό. Επιπρόσθετα, όταν πληρώνετε, επιλέξτε ένα ταμείο χωρίς τσίχλες και τα σχετικά προϊόντα που δεν έχουν να σας προσφέρουν κάτι, ώστε να αποφύγετε έναν ακόμα πειρασμό.

  • 3. Συγκρίνετε τις τιμές με τον σωστό τρόπο
Η χαμηλότερη τιμή δεν είναι πάντα η καλύτερη τιμή. Αντί να κοιτάτε τις τιμές, βρείτε και συγκρίνετε την τιμή σε σχέση με την ποσότητα του προϊόντος που θα αγοράσετε. Μπορεί, λοιπόν, να πάρετε ένα προϊόν που κοστίζει δύο ευρώ και περιέχει 250gr αντί για ένα προϊόν που κοστίζει 3 ευρώ και περιέχει 450gr, κάτι που φυσικά δεν είναι σωστό για τα οικονομικά σας.
  • 4. Βρείτε κουπόνια
Πριν βγείτε για τις αγορές σας φροντίστε να έχετε ψάξει για κουπόνια που σας παρέχουν κάποια έκπτωση. Ολοένα και περισσότερα καταστήματα προσπαθούν να μαζέψουν περισσότερο κόσμο παρέχοντας εκπτωτικά κουπόνια στους καταναλωτές. Βρείτε τα σε εφημερίδες ή πάρτε τις σχετικές κάρτες από τα καταστήματα που έχουν προγράμματα ανταμοιβής των πελατών τους.
  • 5. Αποφύγετε τα επώνυμα προϊόντα
Μπορείτε να πάρετε συχνά το ίδιο ή παρόμοιο προϊόν σε φθηνότερη τιμή. Τα προϊόντα τα οποία πωλούνται χωρίς τυμπανοκρουσίες («πιασάρικα» συνθήματα ή συσκευασίες) είναι γενικά φθηνότερα από τα αντίστοιχα επώνυμα. Τα προϊόντα αυτά είναι σε θέση να διατηρούν τις τιμές τους χαμηλές καθώς δεν διαφημίζουν τα προϊόντα τους και δεν προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες.
  • 6. Αγοράστε τα προϊόντα χύμα
Αγοράζοντας προϊόντα χύμα ή σε οικογενειακές συσκευασίες μπορεί να σας κοστίσει λιγότερο. Σε μερικές περιπτώσεις βέβαια όταν αγοράζετε χύμα, όπως στα λαχανικά, μπορεί αυτό να σας κοστίσει καθώς το προϊόν μπορεί να σας χαλάσει πριν προλάβετε να το καταναλώσετε. Αγοράστε, λοιπόν, τα αγαθά που θέλετε σε μικρές ποσότητες ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα τα καταναλώσετε πριν την ημερομηνία λήξης και δεν θα σας μείνουν χωρίς να τα χρησιμοποιήσετε. Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στο κρέας, στο ψάρι ακόμη και στο ψωμί, η κατάψυξη και έπειτα η απόψυξη ενός προϊόντος είναι μια επιπλέον λύση.
  • 7. Αγοράστε εποχικά προϊόντα
Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά που είναι στην εποχή τους είναι συχνά φθηνότερα από τα άλλα που κυκλοφορούν μεν, δεν είναι η εποχή τους δε. Για παράδειγμα, η εποχή για τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια είναι τον Δεκέμβριο με τον Ιανουάριο περίπου οπότε αυτή θα ήταν η τέλεια στιγμή για να τα αγοράσετε σε χαμηλότερες τιμές.
  • 8. Αγοράστε κονσερβοποιημένα προϊόντα ή κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά
Αν τα φρούτα και τα λαχανικά που έχετε στη λίστα αγορών σας είναι εκτός εποχής, τότε αγοράστε τα κατεψυγμένα ή σε κονσέρβα και εξοικονομήστε χρήματα. Αυτά τα είδη έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα φρέσκα και έτσι μπορείτε να τα αγοράσετε σε μεγάλες ποσότητες χωρίς να φοβάστε μήπως λήξουν. Πολλά κατεψυγμένα και κονσερβοποιημένα λαχανικά είναι εξίσου θρεπτικά με τα αντίστοιχα φρέσκα. Ωστόσο, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα περιέχουν συνήθως συντηρητικά, όπως αλάτι και ζάχαρη, σε μεγαλύτερη ποσότητα από τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Βρείτε κονσέρβες φρούτων που να αναγράφουν «από 100% χυμό» και λαχανικά που να γράφουν στην ετικέτα «χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο» ή «όχι πρόσθετο αλάτι».
  • 9. Αγοράστε τα προϊόντα στην κανονική τους μορφή
Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να αγοράσετε, για παράδειγμα, έτοιμες τις σαλάτες ή κομμένο το καρπούζι, είναι προτιμότερο να πάρετε τα προϊόντα στην κανονική τους μορφή και έπειτα στο σπίτι να τα φτιάξετε όπως θέλετε. Μπορεί να σας πάρει λίγο περισσότερο χρόνο να τα πλύνετε ή να τα καθαρίσετε όμως θα νιώσετε στην τσέπη σας πιο ανακουφισμένη.
  • 10. Αντικαταστήστε το κρέας με άλλα φαγητά
Για να εξοικονομήσετε χρήματα (και να βελτιώσετε την υγεία σας) προσπαθήστε να συμπεριλάβετε νηστίσιμα γεύματα μέσα την εβδομάδα. Αντικαταστήστε το κρέας με φασόλια, για παράδειγμα, που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Επίσης, μπορείτε να καταναλώσετε ρύζι. Επιπρόσθετα, φαγητά όπως οι σαλάτες και tacos γεμιστά με λαχανικά, φασόλια και τυρί με χαμηλά λιπαρά, μπορούν να κάνουν το γεύμα σας πιο ευχάριστο χωρίς να νιώσετε ότι κάνετε κάποια μεγάλη θυσία.
ΠΗΓΗ:e-diet.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More