Google Translator

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Άλλο ένα έργο τέχνης από την Νιntedo


Και ενώ η ανυπομονησία έχει χτυπήσει κόκκινο μας πετάνε συνέχεια τρέιλερ και σπόιλερ παντού και μας τρελαίνουν.Μιλάω φυσικά για το βάναυσο προμοταρισμα του νέου παιχνιδιού της Νintendo από τη σειρά Ζelda.

Και ναι είμαστε geeks και γουστάρουμε.Στο κάτω κάτω της γραφής έχουμε γούστο.
Αλλά και γούστο να μην είχαμε το παιχνίδι που έρχεται μπαίνει ήδη από τώρα στην κατηγορία ''εργο τεχνης'' γιατί?
Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Πολλοί θεωρούν τα βιντεοπαιχνίδια απλά παιχνίδια.Πολλοί όμως είναι υποστηρικτές του ότι αποτελούν μια μορφή τεχνης .Αρκετοί από αυτούς τα θεωρούν ως 8η τέχνη (μετά το σινεμά).Γιατί τα κάνει ξεχωριστά από τις άλλες μορφές και πιο ιδιαίτερα? Γιατί πρώτον υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ του παρατηρητή-χρήστη και του παιχνιδιού.Δεύτερον η μουσική επένδυση πολλές φορές είναι φτιαγμένη από ολόκληρες ορχηστρικές ομάδες όπως στην περίπτωση του νέου The Legend of Zelda: Skyward Sword .τέλος υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα πίσω από το artwork του παιχνιδιού που ουσιαστικά σχεδιάζει τα πάντα γύρω από το καλλιτεχνικό μέρος του όπως τα κουστούμια,τα δέντρα,τους χαρακτήρες,τις τοποθεσίες κλπ.Έτσι εμβαθύνει περισσότερο την έννοια ‘’έργο τέχνης’’.Αυτό βέβαια εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το παιχνίδι.Ευτυχώς σε αντίθεση με τις άλλες μορφές τέχνης εδώ η αντικειμενική άποψη δεν είναι μύθος και οι κριτικές δεν απέχουν πολύ μεταξύ τους.


Ας δούμε τώρα γιατί το νέο παιχνίδι της σειράς αναμένεται να γίνει κλασσικό.Πρώτα απ’ολα θα σταθώ στο ότι ό,λα τα παιχνίδια της σειρας είναι ήδη κλασσικά.Ακόμη και λιγότερο επιτυχημένα της σειρας.την τελευταία δεκαετία έχουμε δει το The Legend of Zelda: The Wind Waker αφήνει απλά εποχή για τα γραφικά του τη μουσική επένδυση το χειρισμό του και άλλα πολλά όπως και το The Legend of Zelda: Twilight Princess τα οποία αποθεώθηκαν από κοινό και κριτικούς.Ειδικά το windwaker .Στα μέσα της δεκαετίας του 90’ όμως αυτο που έμελε να αφήσει εποχη και να γινει το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών ήταν το The Legend of Zelda: Ocarina of Time το οποίο άλλαξε τον τρόπο που φτιάχνονται τα παιχνίδια και εγκαινίασε μια νέα τρισδιάστατη και πιο δημιουργική εποχη για τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών.

Με αυτή τη βαριά κληρονομιά στις πλάτες έρχεται να μας εντυπωσιάσει και το επερχόμενο skyward sword το οποίο κυκλοφορεί στις 23 Νοεμβρίου.Τα λόγια είναι περιττά.Πρωτοποριακός έλεγχος με χρήση χειριστηρίου ακριβείας (φανταστείτε να κρατάτε ένα χειριστήριο στο χέρι σας και ο χαρακτήρας να κάνει τις ίδιες ακριβώς κινήσεις με εσάς κρατώντας ενα σπαθί στο χερι).Γραφικά εμπνευσμένα από ιμπρεσσιονισμό που θυμίζουν έντονα πίνακες του Monet,ορχηστρικη μουσική επένδυση σε κάθε σκηνή του παιχνιδιού,και ατμόσφαιρα που όμοια της δεν υπάρχει.Δεν θα σταθω πολυ στο περιεχόμενο μιας και περιμένουμε την κόπια του παιχνιδιού σύντομα αλλά επειδή σε καθε τίτλο της σειράς περιμένουμε και καινοτομίες ας κάνουμε λίγο υπομονή να τις δούμε πρωτα από πρώτο χερι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο θρύλος της Nintendo κ. Shigeru Miyamoto που είναι υπεύθυνος για παιχνίδια όπως το θρυλικό Super Mario και τα περισσότερα Zelda θα έχει βάλει και εδω το χεράκι του.Ίσως για αρκετούς από σας ολα τα παραπάνω να μην λένε τίποτα αλλά οι επόμενες γεννιές θα μιλάνε για τέτοια παιχνίδια χαρακτηρίζοντας τα ως...πολιτιστική κληρονομια.Και πιστέψτε με,δεν είμαι καθόλου υπερβολικός όταν το λέω αυτο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More