Google Translator

Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012

Ενήργησε μόνος του ο καπετάνιος του Concordia


Δεν ενημέρωσε την εταιρεία

Η εταιρεία δεν γνώριζε πως το Concordia θα πλησιάσει τόσο τις ακτές του νησιού Τζίλιο, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Costa Cruises Πιερ Λουίτζι Φόσκι.

ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ έκανε λόγο για μπλακ άουτ την ώρα της σύγκρουσης
Οι ιδιοκτήτες του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia δεν γνώριζαν για την επικίνδυνη πρακτική της προσέγγισης των πλοίων στην ακτή, ώστε να έχουν καλύτερη θέα οι τουρίστες, δήλωσε σε χθεσινή συνέντευξή του σε ιταλική εφημερίδα ο διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Costa Cruises Πιερ Λουίτζι Φόσκι. Οι Αρχές που ερευνούν τα αίτια του ναυαγίου ανακοίνωσαν ότι ο πλοίαρχος του Costa Concordia Φραντσέσκο Σκετίνο οδήγησε το πλοίο πολύ κοντά στις ακτές του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης, με αποτέλεσμα το πλοίο των 114.500 τόνων να ναυαγήσει την περασμένη εβδομάδα, προφανώς στη διάρκεια ελιγμού, γνωστού ως «χαιρετισμός», που το έφερε σε απόσταση 150 μέτρων από την ακτή.

Ο Φόσκι είπε στην Corriere della Sera ότι κάποιες φορές τα πλοία περνούν κοντά από τις ακτές στο πλαίσιο αυτού που αποκάλεσε «τουριστική ναυσιπλοΐα», αλλά, όπως είπε, αυτό γίνεται πάντα με ασφάλεια και διέψευσε ότι η εταιρεία γνώριζε πως το Concordia θα πλησιάσει τόσο τις ακτές. Όπως είπε ο ίδιος, η εφημερίδα του πλοίου είχε ανακοινώσει ότι το Concordia θα πλησιάσει το Τζίλιο σε απόσταση πέντε ναυτικών μιλίων.

Ο Ενρίκο Σέρνι, πρώην πρόεδρος της RINA -ενός από τους παλαιότερους νηογνώμονες στον κόσμο- άφησε να εννοηθεί σε συνέντευξή του σε εφημερίδα ότι είναι δύσκολο η Costa να μη γνώριζε τη συνήθεια των πλοιάρχων να πλησιάζουν πολύ το Τζίλιο για τον «χαιρετισμό». Ο Σέρνι παραιτήθηκε λίγο αργότερα από τη θέση του και η RINA εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι οι διαδρομές που έχουν οριστεί από την Costa πληρούν όλα τα κριτήρια της σωστής ναυσιπλοΐα.

Η Costa Cruises έθεσε σε διαθεσιμότητα τον Φραντσέσκο Σκετίνο, πλοίαρχο του Concordia, και χαρακτήρισε εαυτήν θιγόμενο μέρος στην υπόθεση, στην οποία ο Σκετίνο κατηγορείται από τους εισαγγελείς για πολλαπλές ανθρωποκτονίες, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάλειψη πλοίου προτού εκκενωθεί από τους επιβάτες του. Ο Φόσκι καταδίκασε την καθυστέρηση εκκένωσης του πλοίου μετά την πρόσκρουσή του σε βράχο και διέψευσε ότι ασκήθηκε πίεση στον Σκετίνο να περιμένει -με γνώμονα το κόστος- προτού αποφασίσει να εγκαταλείψει το πλοίο.

Εν τω μεταξύ, οι προσπάθειες ανεύρεσης επιζώντων στο ναυάγιο διακόπηκαν εκ νέου χθες, ενώ 20 από τους 4.500 επιβάτες εξακολουθούν να αγνοούνται. Ο τραγικός απολογισμός παραμένει στους 11 νεκρούς. Κρίσιμη πάντως είναι η αποφυγή μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής, με τις Αρχές να ετοιμάζονται να ξεκινήσουν μια δύσκολη επιχείρηση άντλησης 2.380 τόνων καυσίμων που βρίσκονται σε 20 δεξαμενές του κρουαζιερόπλοιου.

«Είναι απλώς ένα μπλακ άουτ»

Στο μεταξύ, νέο ερασιτεχνικό βίντεο αποκαλύπτει ότι, ενώ είχαν ήδη αρχίσει να μπαίνουν νερά στο πλοίο, το πλήρωμα του Costa Concordia καθησύχαζε τους επιβάτες πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το πρόσφατο βίντεο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Rainews24 την Πέμπτη. Σε αυτό μία γυναίκα μέλος του πληρώματος ακούγεται να λέει προς τους επιβάτες: «Σας παρακαλούμε να επιστρέψετε στις καμπίνες σας ή να κάνετε μία βόλτα στο σαλόνι, εάν θέλετε». Επίσης, είπε ότι το μήνυμα αυτό το μετέφερε από τον πλοίαρχο.

Στο ακουστικό ντοκουμέντο που δόθηκε στη δημοσιότητα, αξιωματούχος του Λιμενικού ακούγεται να ρωτά μέλος του πληρώματος για την κατάσταση που επικρατεί στο πλοίο, αφού οι επιβάτες είχαν αναφέρει ένα μεγάλο ταρακούνημα και τους είχε δοθεί εντολή να φορέσουν τα σωσίβια γιλέκα.

Ωστόσο, μία φωνή -που δεν έχει διευκρινιστεί σε ποιον ανήκει- από το πλοίο απαντά: «Έχουμε μπλακ άουτ και ελέγχουμε την κατάσταση στο πλοίο», χωρίς να κάνει την παραμικρή αναφορά στη σύγκρουση.

Η ξανθιά που ήταν με τον καπετάνιο

Το όνομά της δεν ήταν καταγεγραμμένο στη λίστα των επιβατών. Ο λόγος για την 25χρονη ξανθιά Μολδαβή που εθεάθη να... τα πίνει με τον καπετάνιο λίγο πριν τη σύγκρουση στα βράχια. Η ίδια εξήγησε σε μολδαβικό τηλεοπτικό δίκτυο ότι εργάζεται στην πλοιοκτήτρια εταιρεία εδώ και 5 χρόνια ως μεταφράστρια και ότι στο πλοίο βρισκόταν για διακοπές, ενώ έσπευσε να υπερασπιστεί τον καπετάνιο: «Θεωρώ ότι έκανε εξαιρετική δουλειά, όλο το πλήρωμα είναι αλληλέγγυο και πιστεύει ότι έσωσε πάνω από 3.000 άτομα».

Σε άλλη συνέντευξη, στην ιστοσελίδα adevarul.ro, η Τσεμορτάν δήλωσε ότι δειπνούσε με τον Σκετίνο την ώρα της προσάραξης και ανέβηκε στη γέφυρα για να μεταφράζει τις πληροφορίες που δίνονταν. Όταν δε η 25χρονη έφυγε από τη γέφυρα στις 23.50, ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο βρισκόταν ακόμα εκεί, όπως δήλωσε. «Εξάλλου αυτός κατάφερε μετά την πρόσκρουση να προσεγγίσει την ακτή για να διευκολύνει την εκκένωση».

Πάντως ο ίδιος ο κυβερνήτης ανέφερε στην ανάκριση ότι η κοπέλα είχε προσκληθεί στη γέφυρα για να θαυμάσει το νησί Τζίλιο και βρισκόταν στο πλοίο ως φιλοξενούμενη άλλου αξιωματικού, γεγονός που ίσως απαντά στο ερώτημα γιατί δεν υπήρχε στις λίστες των επιβατών.

Σε κάθε περίπτωση, οι Αρχές θεωρούν κρίσιμο για την κατανόηση της τραγωδίας να ανακρίνουν την ξανθιά Μολδαβή, αλλά και τυχόν άλλους φιλοξενούμενους αξιωματικών.

Πηγή: sigmalive.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More